Verrassing in Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu Verrassing in Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu

Verrassing in Bogor

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Paul en Ingrid

13 Mei 2013 | Indonesië, Bogor

Vanochtend zijn we vanuit ons hotel vertrokken naar Bogor. Fijn om voor het hotel te gaan staan en binnen twee minuten in de angkot naar Labuan te zitten. We weten dat we nog een keer over moeten stappen in Labuan om bij het busstation te komen, maar voor een beetje meer worden we er af gezet. Iemand pakt mijn koffer en neemt deze meteen naar de bus naar Jakarta. Dan ging me net iets te snel, maar bij de bus aangekomen ben ik zo aan het vragen geweest, dat ik wist dat we drie busverbindingen naar Bogor moesten hebben en dus ook drie tickets moesten kopen.
Bij de prijs van het eerste ticket voelden we ons allebei meteen goed afgezet, maar ach, in welke bus in Nederland mag je voor € 4,25 een uur meerijden? Zo kwamen we aan in Pandeglang. Daar konden we meteen overstappen in de angkot naar Rangkasbitung en vandaaruit weer in de bus naar Bogor. Daar kwamen we rond 15.00 uur. Omdat de reistijd erg tegenviel (de weg was op grote delen héél slecht) hebben we al besloten dat we van Bogor naar Jakarta toch maar met een luxere bus gaan via de tolweg. Op het busstation van Bogor werden we verwezen naar angkot 09. Toen we goed en wel onderweg waren bleek dit niet de goede angkot te zijn. Toen moesten we overstappen naar angkot 13, maar ook deze bleek niet de juiste te zijn en toen kwam angkot 08a aan bod. Een vrouw in die angkot vertelde de chauffeur waar hij ons eruit moest zetten en ze vertelde hoe we naar de juiste straat konden lopen. Dat hebben we ook gedaan.
Toen we bij het hotel aankwamen dacht ik eerst dat het een heel klein hotelletje zou zijn, maar het blijkt meerdere panden te beslaan. Dus een man met ons meegelopen naar de receptie vier panden verderop. Daar bleek dat de kamer die ik geboekt had niet meer beschikbaar was, maar we kregen een luxere kamer aangeboden. Ik dacht nog, eerst zien en dan geloven, want twee jaar geleden dachten we ook een luxere kamer te reserveren en toen hadden we een kamertje zonder raam met een lekkende airco. Maar we hebben een prachtig deel van het hotel gekregen. Als je de deur binnengaat komt je in een halletje vanwaaruit de naar de kamer kunt gaan of naar de badkamer. Paul heeft uitgemeten dat de kamer ongeveer 14 x 9 meter is. Er staat een kingsize-bed en nog twee aparte bedden, volop kastruimte, een mooie tv, een groot bureau waar Paul zijn reisverslag aan het schrijven is en een deur naar de binnentuin. We hebben thee/koffie op de kamer, maar mogen deze ook in de centrale ruimte pakken.
Omdat we koffie, thee en lekkere hapjes in de centrale ruimte gezien hadden, en wij sinds 07.00 uur vanochtend niets meer gegeten hebben, gingen we daar naar toe. Er bleek net een vergadering afgelopen te zijn van het ministerie van agricultuur en we hebben met allerlei mensen daarvan kennis gemaakt. We hebben wat verschillende broodjes/koekjes gepakt en een man bracht ons nog een ‘snack’, een specialiteit van Bogor.
Nu hebben we ons geïnstalleerd, zijn lekker in bad geweest en gaan voor in de straat bij een restaurant eten, dat als specialiteit macaroni heeft.

• 14 Mei 2013 - 21:15

Andre En Wil:

Hallo ingrid en paul
    wat een geweldige trip maken jullie
    wij worden wel een beetje jaloers ! !... en volgen jullie dan ook op de voet op jullie side
    ingrid snorkelen las ik ....... och arme visjes (geintje)
    maak maar veel foto s dan genieten wij ook mee
    groetjes Andre en Wil

• 15 Mei 2013 - 08:54

Anouk:

• 15 Mei 2013 - 15:57

(Theo +) Joke:

Hee luitjes,

Vandaag pas gelegenheid in jullie verslagen te duiken (eerst vw ons verblijf op Ameland - KEI-leuk(!) - daarna druk vakantieprogramma gym- en vrouwenclub + vrijwilligerswerk etc. etc.)! De herkenning van jullie MOOIE belevenissen (prima geschreven!) is er weer duidelijk: (helaas ook) de hitte, de prachtige natuur etc en ik hoop dat we jullie snel zullen volgen naar de tropen!
    GOEDE reis verder van ons tweetjes, GENIET verder en wij genieten met jullie mee! :-)
    Liefs uit Uden, ook voor tante Bing.
    P.S.: Nico komt straks eten, dus ik mag weer aan de slag!

• 16 Mei 2013 - 01:09

Jacqueline Verhagen:

Hey Ingrid en Paul,

Wat een geweldige trip weer he! geniet er maar lekker van.

groetjes vanuit het gruwelijke ,koude en natte Dinther