Verblijf in Australië - Reisverslag uit Vasse, Australië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu Verblijf in Australië - Reisverslag uit Vasse, Australië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu

Verblijf in Australië

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Paul en Ingrid

22 Mei 2013 | Australië, Vasse

Maandag 20 mei 2013
Gisteren kwam om 11.00 uur de masseuse naar onze kamer. Ze was alleen want haar collega was ziek. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om de tijd te delen, zodat Paul en ik uiteindelijk een klassieke Indonesische massage kregen. Maar van ontspanning is voor mij dan geen sprake. Wel ga ik ervan uit dat het naderhand winst voor me op moet leveren. Vandaag voel ik me er nog helemaal beurs van!
Daarna hebben we in het hotel een hapje gegeten en zijn we met de taxi naar het vliegveld van Jakarta gegaan. Tante Bing zou samen met King Hau en Hindrawati rond 16.30 uur vanuit Semarang in Jakarta aankomen. We hadden afgesproken elkaar om 17.00 uur in de vertrekhal te treffen, maar helaas, daar liep iets grondig mis. Ik heb verschillende keren de vertrekhal doorgelopen op zoek naar tante, ben een etage lager naar de aankomsthal gegaan, heb om informatie gevraagd en heb haar laten omroepen, maar ging tante Bing te vinden. Ook heb ik gevraagd of tante wellicht al door de paspoortcontrole heen was. Om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk kwamen King Hau en zijn vrouw bij ons en zij vertelden ons dat tante al bij de incheckbalie was. Wij zijn ons toen ook gaan inchecken, maar omdat ze ook niet bij de incheckbalie zat ging de zoektocht daar weer verder.
Uiteindelijk bleek ze al helemaal ingecheckt te zijn en rond 19.45 uur waren we met tante verenigd. Tante had zich net als ons ook zoveel zorgen gemaakt. Zij werd in haar rolstoel meteen naar de incheckbalie gebracht en ingecheckt, hoewel ze aangaf dat ze naar de vertrekhal gebracht wilde worden omdat wij daar waren. Ze vertelde later dat ze zo boos was op die jongen die haar bracht, dat ze hem geen fooi had gegeven!
Toen met het vliegtuig naar Perth. Daar kwamen we rond 01.30 uur de douane door en zaten Gerry en Toet te wachten. Toen nog zo’n drie uur rijden naar Vasse bij Busselton en uiteindelijk waren we op onze plek van bestemming gearriveerd. Gerry en Toet hebben een prachtige bungalow met een aparte vleugel voor de gasten, en het ziet er allemaal even mooi uit.
Na wat gedronken te hebben zijn we gaan slapen en na een paar uur weer eruit. Dan ben je toch gewoon weer wakker op een normale tijd. Later die ochtend ben ik met Paul gaan fietsen naar Busselton en een stuk van de tocht hebben we langs het strand gefietst. Wat een prachtige natuur en wat een ruimte overal.
In Busselton wilde ik geld pinnen, maar helaas: er kwam geen geld uit de automaat, terwijl ik wel een kwitantie kreeg. Na nog een poging had ik nog steeds geen geld, maar nog een kwitantie erbij.
Omdat ik de randomreader in mijn koffer op Java heb, kon ik niet checken of er geld van mijn rekening afgeschreven was. Ik heb daarom een mailtje naar de Rabobank gestuurd en aan het einde van de dag had ik bericht dat er niets afgeschreven was. Gelukkig!
’s Avonds bijtijds naar bed gegaan, want iedereen moest nog slaap inhalen.
Dinsdag 21 mei 2013
Vandaag zijn we mee gegaan op een wijntour. We zijn vertrokken met Toet en hebben in een plaatsje verderop twee jonge Duitse gasten opgehaald. Daarna hebben we uitleg gehad over het plukken van de druiven etc. en zijn we naar het eerste wijnhuis gegaan voor een proeverij.
Eerst kregen we een vijftal witte wijnen om te proeven, daarna vrij rode wijnen en toen nog een zoete witte wijn. Toen op naar het tweede wijnhuis. Daar sloten twee Australiërs zich bij ons aan, die Gerry opgehaald had. Ook daar gingen we wijnen proeven en we konden tussendoor wat crackers met kaas eten. Vervolgens hadden we een lunch met de mogelijkheid om vreemde biersoorten te proeven. Uiteindelijk hebben wij een vijftal wijnproeverijen gehad, zijn we bij een chocoladefabriek geweest, een kaasfabriek en bij een olijfoliefabriek. Ook bij deze laatste konden we proeven, namelijk verschillende pesto’s, olieën en kruiden, en ook kon je allerlei producten op basis van olijfolie uitproberen, en kopen natuurlijk.
Weer terug thuis hebben we heerlijk gegeten en ’s avonds gezellig gepraat en heel veel gelachen. Tegen 23.00 uur zijn we naar bed gegaan.
Woensdag 22 mei 2013
Vandaag zijn we rond 11.00 uur vertrokken voor een rondrit door de regio. We zijn naar het plaatsje Donnybrook gegaan. Ons nichtje Wietske gaat daar samen met haar man Jan en zoontje Tim naar toe emigreren zodra de emigratiepapieren rond zijn. Zij gaat daar als dokter in een medische praktijk waren. We hebben daar rondgereden en het medisch centrum ook gevonden. Daarna zijn we er binnen gegaan en heb ik gevraagd of wij er rond mochten kijken, omdat ons nichtje bij hen zou komen werken. De vrouw aan de balie heeft dit nagevraagd bij de eigenaar van het centrum, dokter Peter Rae, en na een paar minuten heeft hij ons ontvangen. Hij vond het leuk om ons rond te leiden en om ons te ontvangen, omdat hij zo meer het gevoel kreeg dat het zeker was dat Wietske zou komen. En ze zitten nogal dringend op haar te wachten, omdat de praktijk plaats biedt aan vijf huisartsen en er nu maar 2,5 zijn.
Daarna zijn we verder rond gaan rijden in het dorp en hebben we bij de bakker een lekkere pie gegeten. Het is leuk om te zien waar Wietske, Jan en Tim gaan wonen.
Vervolgens zijn we verder gegaan. Tussendoor hebben we ook nog een bezoek gebracht aan een kaasfabriek van cheddar-kaas. Daar hebben Paul en ik twee kazen gekocht.
Op de terugweg naar huis zijn we naar de haven (Marine Port Geographe) in Busselton gereden en even verderop hebben we de zonsondergang bekeken. ’s Avonds zijn we naar restaurant Glancy fishpub geweest, om te vieren dat Toet en Gerry met hun bedrijf Celler d’Or de award voor Tripadvisor 2013 hebben gekregen. Geweldig hè!

  • 23 Mei 2013 - 12:00

    Margie:

    Hey lieve Ingrid en Paul, Ik heb jullie uitgebreide verhalen gevolgd. Tjonge jonge, wat hebben jullie weer een hoop meegemaakt, gezien en beleefd. Ongelooflijk wat een mooie reis weer en énig die familiefoto's. Volgens mij hebben jullie straks nog minstens een week extra nodig om alles te verwerken en om uit te rusten. Java was dus wederom een geweldige reis met een hele hoop nieuwe mooie bezienswaardigheden. En nu dus in Australië, helemaal anders, maar gezellig met familie. Leuk leuk leuk!
    Geniet ervan en ben maar blij dat jullie niet hier zijn, want het weer is nóg steeds knudde!
    Liefs, Margie

  • 23 Mei 2013 - 19:26

    Wilma Pichel:

    Wat een drama daar op dat vliegveld met de tante van Paul.Spreek jezo op tijd af dan zorgen anderen er voor dat het alsnog foutgaat.
    Wat gezellig al die proeverijen.Australische wijn is er lekker.Zeker de droge witte!
    en wat apart dat Wietske juist daar gaat wonen en dat jullie alvast kennis gemaakt hebben.
    Jullie laatste weekje. Ik hoop dat jullie nog veel moois tegenkomen en al er nog een plekje in de koffers vrij is"neem dan wat zon hiermee naar toe"want hier loop ik nog steeds in mijn winterjas. X wilma

  • 24 Mei 2013 - 11:40

    Gerard:

    Hoi Paul/ Ingrid,
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Vooral naar jullie ervaringen in Australië ben ik benieuwd. Het lijkt allemaal erg mooi en de moeite dubbel en dwars waard. Heerlijk om daar gasten te zijn van Jerry en Toet lijkt me, want dan krijg je alle high lights te zien. Veel groeten aan hen en tante Bing. Geniet ze!

  • 24 Mei 2013 - 13:30

    Annemieke:

    He Ingrid, Paul,
    Heb nu pas tijd om een paar verslagen te lezen. Jullie doen weer veel ervaringen op en komen op de mooiste plekken! Geniet van de warmte want hier is het nog steeds winter ± 10 graden. Nog veel plezier in Australië maar ook dat zal wel lukken en een goede reis naar NL!
    Groeten Annemieke

  • 24 Mei 2013 - 21:55

    Jannie:

    ik word moe van als ik lees wat jullie allemaal ondernemen dat word bijkomen als je thuis bent . Het is wel een groot avontuur en wat leuk allemaal geniet er van en tot horens.

  • 25 Mei 2013 - 20:39

    Kim:

    Lieve papa en mama,

    Nog maar een paar daagjes en dan zit jullie avontuur er weer op. Ik vind de tijd wel voorbij gevlogen hoor! Geniet er nog even van, en tot dinsdag. Ik moet dan werken, maar kom 's ochtends wel even met de meisjes op bezoek.

    x Kim

  • 26 Mei 2013 - 17:43

    Monique:

    Paul en Ingrid wat schrijven jullie toch mooie verhalen prachtig wat moet het een belevenis zijn om alles mee te maken, geniet nog lekker van je laatste dagen in australië en een goede reis terug
    tot woensdag?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul en Ingrid

Hoi allemaal, Leuk dat je ons reisverslag wilt volgen. Op deze site zetten wij ons reisverslag van onze reis naar Java. Deze zal zijn van 28 mei tot eind juni. Hartelijke groetjes, Paul en Ingrid

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 34577

Voorgaande reizen:

22 Juni 2014 - 22 Juli 2014

Sulawesi en Java

30 April 2013 - 28 Mei 2013

Java en West-Australie

28 Mei 2011 - 26 Juni 2011

Onze wereldreis naar Java

Landen bezocht: