Een dagje rondkijken in Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu Een dagje rondkijken in Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu

Een dagje rondkijken in Malang

Door: pauleningridvdv

Blijf op de hoogte en volg Paul en Ingrid

22 Juni 2011 | Indonesië, Malang

Woensdag 22 juni 2011
Vannacht niet zo geweldig geslapen en vanochtend was ik wakker vanaf 05.00 uur. Bij de buren (denk ik) ging de wekker af en deze bleef elke minuut weer even afgaan. Uiteindelijk ben ik er maar uitgegaan om me te douchen en aan te kleden. Daarna ben ik aan de laptop gaan zitten. Het was toen 06.15 uur.
Tegen 07.00 uur kwam Paul er ook uit en even later konden we gaan eten. Ik heb bruin brood op en een geklutst ei met tomaat, en een boterham met hagelslag. Lekker.
Na het eten zijn we onze spullen gaan inpakken, omdat we vandaag van kamer veranderen.
Daarna heb ik bij de receptie gevraagd om voor ons een vliegticket te regelen voor aanstaande zaterdag in de ochtend, van Malang naar Jakarta, en dat is gelukt. Vanmiddag zijn de tickets bij me afgegeven. We vertrekken zaterdag om 07.00 uur van Enny’s guesthouse en vliegen om 08.35 uur van Malang naar Jakarta. Als het goed is zijn we dan om 10.00 uur weer verenigd met onze bagage en moeten we nog enkele uren doorbrengen, totdat we even na 15.00 uur in het vliegtuig naar Hongkong stappen. Het eind komt nu echt in zicht.
In de tijd dat ik de vliegtickets aan het regelen was, heeft Paul zitten praten bij tante. Daarna zijn we Malang ingewandeld. Eerst zijn we naar de vogelmarkt geweest. Wat een grote keur aan vogels hebben ze hier, en aan vogelkooien en aan eten voor de vogels. Ook waren er andere dieren, zoals honden, poezen, hamsters, twee witte egels, en ook nog dieren die wij niet kennen.
Daarna zijn we nog even de bloemenmarkt opgelopen. Dat was ook leuk om te zien, al die mooie bloemen. Toen zijn we thee gaan drinken en kroepoek eten, in een kleine cafetaria. Dat was wel leuk, want we bestelden ‘hot tea’ zonder suiker en toen vroeg de verkoopster ‘with ice’? Ze schrok er zelf van.
Daarna liepen we richting de gewone markt en de winkelmall. We hoopten wat souvenirs te kunnen kopen, maar helaas. We kwamen uiteindelijk ‘thuis’ met vier pakjes zakdoekjes; ik ben namelijk flink verkouden geworden.
Omdat ik hartstikke moe was van het lopen wilde ik even rusten, maar dat lukte niet echt.
Toen ben ik met Paul een kaartje gaan leggen en daarna gingen we ons uitstapje voor morgen regelen: naar de Bromo. Ja, als je dan toch zo dichtbij bent is het natuurlijk jammer om niet te gaan.
Vannacht om 01.00 uur vertrekken we. Naar verwachting zijn we dan rond 10.00 uur weer terug.
Daarna hebben we een tijdje met tante zitten kletsen. Bij haar zithoek staat een kast met allerlei doeken (sarongs) en zij ontwerpt daarvan kleren etc. en haar kleermaker maakt deze dan. Ik zag een leuke lap in de kast en vroeg hoe groot deze was, omdat deze mij wel leuk lijkt voor een tafelkleed in de keuken. Uiteindelijk hebben we een lap uitgekozen en tante gaat morgen na of zij nog eenzelfde lap aan kan komen en dan maakt haar kleermaker voor ons het tafelkleed. Ik ben benieuwd.
Hebben we toch een blijvende herinnering aan Java.
Paul ligt te rusten, vandaar dat ik nu aan mijn verslag werk. Dadelijk weer even opfrissen, want we hebben vanochtend besloten om vanavond in het guesthouse (mee) te eten. Verrassingsmenu. En dan daarna bijtijds naar bed.

  • 22 Juni 2011 - 11:24

    Kim:

    Nou pap en mam, zorg maar dat jullie een warm vest bij hebben als jullie naar Broma gaan. Daar is het echt stervenskoud. Maar... wij vonden het, ondanks dat het zo touristisch als de pest is, wel heel mooi.

    x Kim

  • 22 Juni 2011 - 12:11

    1x Raden:

    Hoezo niks gekocht...ik ben zondag jarig...

  • 22 Juni 2011 - 12:50

    Truus:

    ik had even een achterstand opgelopen in de reisverslagen maar ben nu weer helemaal bij.... en stikjaloers. Wat een geweldige ervaringen. Geniet er nog van en tot binnenkort, groetjes

  • 22 Juni 2011 - 13:27

    Doortje:

    Hoi Ingrid,
    ik zie hier naast mij dat de temp wat gezakt is? 14/19 vandaag en12/18 morgen. Valt trouwens nog wel mee. Ik geloof dat er wel een foto avond georganiseerd kan worden, of niet dan? Ik wens jullie nog een paar fijne laatste dagen daar en alvast een goed reis terug. Ik hoop dat jullie nog een paar dagen hebben om te acclimatiseren.
    Groetjes,
    Doortje

  • 22 Juni 2011 - 16:49

    Marie-Louise:

    Dag Ingrid en Paul,

    Een beetje een late reactie maar wat leuk dat jullie bij de zusters zijn geweest.Wat een hartelijk ontvangst.En een belevenis.
    Ik wil graag de foto,s van de projecten zien(en de rest natuurlijk ook)Sommige zusters heb ik vorig jaar in Nederland ontmoet met het 190 jarig jubileum.Heel bijzonder.
    Ik vind het stoer hoe jullie daar aan het rondreizen zijn.
    Geniet ze nog want voor je het weet ben je weer thuis.

    Heel veel liefs en groetjes,
    Marie-Louise Friesen


  • 22 Juni 2011 - 16:56

    Marie-Louise:

    Dag Ingrid en Paul,

    Volgens mij is de mail niet verstuurd.
    Wij hebben namelijk mail problemen.
    Een wat late reactie maar wat een fantastische reis.Ook het verhaal van de zusters helemaal super.
    Hoor hier graag meer over.
    Geniet ze nog en tot over.....

    Liefs Marie_louise


  • 22 Juni 2011 - 19:52

    Ellen En Wim:

    Geniet er nog van. Zorg je er wel voor Ingrd dat je uitgerust terugkomt???
    Paul krijgt wel alle aandacht blijkt uit de verhalen. Dat zal straks weer wel wennen zijn in NL.
    Goed reis alvast.

  • 22 Juni 2011 - 19:53

    Anneke Wasser:

    Hoi Ingrid en Paul,

    Wat een ervaring. Een geweldige vakantie lijkt mij. Geniet nog van de laatste paar dagen en alvast een goede reis back home.

    Groetjes,
    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul en Ingrid

Hoi allemaal, Leuk dat je ons reisverslag wilt volgen. Op deze site zetten wij ons reisverslag van onze reis naar Java. Deze zal zijn van 28 mei tot eind juni. Hartelijke groetjes, Paul en Ingrid

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 34579

Voorgaande reizen:

22 Juni 2014 - 22 Juli 2014

Sulawesi en Java

30 April 2013 - 28 Mei 2013

Java en West-Australie

28 Mei 2011 - 26 Juni 2011

Onze wereldreis naar Java

Landen bezocht: