Gearriveerd in Enny's guesthouse Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Enny's guesthouse Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Enny's guesthouse Malang

Door: pauleningridvdv

Blijf op de hoogte en volg Paul en Ingrid

21 Juni 2011 | Indonesië, Malang

Dinsdag 21 juni 2011
Gisterenavond zijn we om 20.00 uur gaan slapen en vanochtend waren we om 06.00 uur wakker; lekker dus weer wat bijgeslapen. Om 07.30 uur zijn we voor het hotel op de bus naar Jember gestapt. Het hotel had gezegd dat wij naar Malang gingen, dus we krijgen meteen kaartjes naar Malang. Dus toen we in Jember aankwamen werden we meteen naar de ‘goede’ bus geloodst richting Malang. Toen we vertrokken had ik al het idee dat dit weer het gewone streekvervoer was. En dat klopte ook. We zijn weer helemaal naar de oostkust gereisd en vandaaruit weer naar Malang afgedaald. Uiteindelijk waren we rond 14.00 uur in Malang op het busstation en omstreeks 14.30 uur arriveerden wij bij Enny’s guesthouse. Nadat we onze spullen in onze kamer in de kelder hebben gezet, zijn we in de centrale ruimte gaan zitten. We hadden gevraagd of we misschien een kleinigheidje konden eten, en dat lukte! Tante Enny had bezoek maar gaf ons eerst nog even een kop koffie en thee en even later werd er een uitgebreide rijsttafel gebracht. Heerlijk. Daar waren we wel aan toe.
Daarna hebben we onze spullen wat uitgepakt en hebben we even een blokje gewandeld.
Toen we terugkamen zijn we weer koffie en thee gaan pakken. Nu werken we onze verslagen bij en ik denk zo dat we er vanavond weer vroeg in liggen. Morgen krijgen we een andere kamer, met airco en tv, dus dan huizen we intern over.
Onze was hebben we al in de mand gedaan, zodat deze morgen weer eens fris gewassen kan worden.
Maar ik moet zeggen dat we toch veel profijt hebben gehad van de tube vloeibaar wasmiddel.
Morgen zullen we Malang wel gaan ontdekken en kijken hoe we de reis naar Jakarta gaan doen; of er nog een vlucht vrij is of dat we toch met het openbaar vervoer moeten gaan.

• 21 Juni 2011 - 11:26

Anouk:

Wat een gereis zeg ;)
    Nou geniet van jullie laatste weekje he!

xxxxx

• 21 Juni 2011 - 11:27

Kim:

Heej pap en mam,

Jullie dagen beginnen nu echt af te tellen. Grappig verblijf is Enny's guesthouse he?! En de (Nederlandse) moeder van Koes is weer de vriendin van Enny. Die zitten volgens mij bijna iedere dag met elkaar te beppen. Nou, fijne laatste dagen nog, x Kim

• 21 Juni 2011 - 13:21

Marij:

Hoi Ingrid en Paul,
    Weer wat bijgelezen van jullie verhalen. Wat zijn jullie toch vroege vogels... ik zou chagrijnig worden van zo vroeg op te staan ... en dan nog 3 km lopen... knap hoor.
    Nou we zien jullie op redelijk korte termijn in levende lijven. Geniet nog lekker. Wij hebben een bescheiden feestje gehad gister is Jolette geslaagd na een pittig jaar!
    Tot snel

• 21 Juni 2011 - 15:04

Margie:

Hey Ingrid en Paul,
    Wat leuk, Enny's Guesthouse, daar zijn wij vorig jaar ook geweest. Supergezellig en hele leuke kamers boven op het dak, éch koloniaal!
    Er lopen daar allemaal oompjes en tantetjes rond die meehelpen en gezellig aankletsen met de gasten.
    Doe de groetjes van ons, ook aan Djoem, de chauffeur annex lachebek. Daar hebben we veel plezier mee gehad tijdens de uitstapjes. Hij heeft nog foto's gemaakt van Pascalle en Cloë bij de waterval voor een folder.
    Kijk ook in de fotoboeken want daar tref je een aantal Balkummers in: Kim met man en vrienden en ons gezinnetje.
    Ga nog lekker genieten van die laatste dagen en maak er een hele mooie afsluiting van. D'r is nog vanalles te zien in Malang.
    Liefs, Margie en Leander.

• 21 Juni 2011 - 17:14

Peet:

Hoi Paul en Ingrid,
    Wat gaat de tijd snel hé als 't zo leuk is!
    Wij hebben vanavond heerlijk verse peultjes gegeten die Menno bij jullie geplukt had :-). Ze waren errug lekker!
    Nog fijne laatste dagen van jullie reis en tot ziens in Nederland maar weer.
    Groeten, Mari en Peet

• 21 Juni 2011 - 18:49

Gerard:

Hoi Paul en Ingrid,
    Wat zijn de afstanden groot en duren de busreizen lang, hè .
    Malang, dat is een plaats met veel nederlandse historie. Kim en Margie hebben er ook voetstappen achtergelaten, begrijp ik uit de reacties. Ik heb toen logies gevonden in de Splendid Inn, een oude nederlandse villa, welke nu dienst doet als hotel. Ergens is ook een hotel, restaurant met allerlei oude nederlandse afbeeldingen op tegels. De naam weet ik niet meer (Hotel Pelangi?). Restaurant Toko Oen vond ik wat vervallen.
    Nog een fijne afsluiting van jullie vakantie.
    Groeten Gerard