Gearriveerd in Kalibaru (gebied Ijen) - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Kalibaru (gebied Ijen) - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Kalibaru (gebied Ijen)

Door: pauleningridvdv

Blijf op de hoogte en volg Paul en Ingrid

17 Juni 2011 | Indonesië, Kalibaru

Vrijdag 17 juni 2011
Vannacht heb ik niet zo geweldig geslapen. Na een uur of drie werd er gezongen door een moslim-voorganger (of hoe zo iemand ook heet), en even later werd er ook luid opgeroepen om naar de moskee te komen. En toen was het eigenlijk gedaan met mijn slaap. Omdat het vliegveld maar op 7 km afstand ligt, kwamen de vliegtuigen net boven het hotel overgevlogen kwamen, zo klonk het tenminste. Ik was iedere keer bang dat ik de zucht van het overvliegen mijn haar door de war zou raken ;)
Vanochtend hadden we ontbijt besteld in de lobby, om 07.30 uur. Om 07.00 uur ging de telefoon, dus ik dacht dat we een ‘wake up-call’ kregen. Maar nee hoor, het ontbijt was klaar en of we het op onze kamer wilde hebben of in de lobby. De lobby dus. Ik dacht eerst dat er twee kleine appelflapjes op het bord lagen, maar het bleken twee halve tosties te zijn. Op de buitenkant van het brood was zout gestrooid. Ook kregen we een koud hard gekookt ei, maar hier was geen zout bij te ontdekken. Hoewel ik nu niet zoveel om zo’n ei geef heb ik het toch maar opgegeten, want anders begon mijn dag wel met een erg karige maaltijd. De thee die we kregen was mierzoet. Later hebben we nog een kop besteld, maar toen zonder suiker. Ik heb wel gemerkt dat ze in Indonesie erg van zoet houden.
Daarna geinformeerd naar de vertrektijd van de bus richting Ijen (de oostzijde van Java). Die vertrok om 09.00 uur. Een medewerker van het hotel had wel een vriend die ons weg wilde brengen. Volgens mij was het een oude oom of zo. De rit verliep dermate traag en onzeker dat ik bang was dat we nog te laat zouden komen. Maar we hebben het gehaald en de bus stond er ook al. Terwijl ik nog even naar de wc ging had Paul bij een verkoper nog even vier lekkere (zoete) broodjes gekocht voor onderweg.
Rond 15.00 uur kwamen we aan in Kalibaru; de bus stopte bij een hotel. En wat voor een. Het is een prachtig resort en we hebben een hele mooie bungalow. Een hoge ruime kamer, badkamer met wc en ruime douche achter een glaswand, waar ook planten staan. Op ongeveer twintig meter van onze bungalow is het zwembad. Dat ziet er ook mooi uit met schoon water. We hebben onze spullen dus in de bungalow gezet, hebben onze zwemkleding aangetrokken en zijn meteen gaan zwemmen. Daarna nog even douchen, en weer aankleden en nu zitten we in het restaurant aan de koffie/thee, gezellig onze ervaringen op te schrijven.
Voor morgen hebben we een gids besteld voor een bezoek aan een koffie/rubber/cacao-plantage.
Straks lekker wat gaan eten en voor de rest genieten van een mooie avond in dit prachtige resort.

  • 17 Juni 2011 - 18:38

    Marij:

    Hoi Ingrid en Paul,
    Klinkt weer geweldig een mooie omgeving mooi hotel lekker uitrusten... Maar goed 's-morgens zijn jullie wel steeds vroeg uit de veren!
    Het is leuk jullie verhalen te lezen en contacten die jullie maken.
    Geniet lekker!
    G&M

  • 18 Juni 2011 - 09:31

    Peet:

    Nou nou, wat 'n tijd hebben jullie daar. Lijkt me heerlijk te ruiken zo'n plantage. Volgens mij houdt Paul wel van 'zoet' of niet? :-)
    Wij wensen jullie nog een heel fijne week, geniet er nog maar lekker van, 't is zo weer voorbij.
    Groeten, Mari en Peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul en Ingrid

Hoi allemaal, Leuk dat je ons reisverslag wilt volgen. Op deze site zetten wij ons reisverslag van onze reis naar Java. Deze zal zijn van 28 mei tot eind juni. Hartelijke groetjes, Paul en Ingrid

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 34606

Voorgaande reizen:

22 Juni 2014 - 22 Juli 2014

Sulawesi en Java

30 April 2013 - 28 Mei 2013

Java en West-Australie

28 Mei 2011 - 26 Juni 2011

Onze wereldreis naar Java

Landen bezocht: