Onze eerste dag in Semarang - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu Onze eerste dag in Semarang - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu

Onze eerste dag in Semarang

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Paul en Ingrid

02 Mei 2013 | Indonesië, Semarang

We hebben vannacht (woensdag-donderdag) goed geslapen en rond 08.00 uur zaten we in het hotel aan het ontbijt.
Paul ging voor de ‘warme hap’ en ik begon met twee sneetjes brood met jam. Dat vult niet erg, dus toen heb ik ook maar was nasi gehaald. Daarna zijn we naar het huis van tante Khien gewandeld, dat ongeveer 2 km verderop ligt. Daar kwamen ook nog wat leuke ‘winkeltjes’ voorbij: een met groenten en fruit en de ander met vloerkleden, kussens, maanden etc. Na daar een tijdje te zijn geweest zijn we weer teruggelopen en wilde we richting het centrum een lunch gaan gebruiken. Omdat de zon erg warm was wilde ik in het hotel de zonnebrandcrème ophalen, maar toen bleek dat ik antimuggenspray meegenomen had in plaats van de crème tegen de zon. Toen zijn we eerst gaan lunchen bij Tiga Durian, waar we heerlijk gegeten hebben. Daarna op zoek gegaan naar zonnebrandcrème, en gevonden. Daarna gewandeld tot we in de hoofdstraat waren en vervolgens de ankot (minibus) gepakt naar het centrum.
Daar aangekomen zijn we een heel groot warenhuis ingelopen, nog wat gedronken en toen we naar het hotel gegaan. Ik moet zeggen dat ik met die warme temperatuur moeite heb om na te denken wat ik wil... In onze hotelkamer hadden we de airco aangehouden, zodat het er heerlijk was. Lekker opfrissen, voeten omhoog en een tijdschrift lezen. We besloten om in het hotel te blijven voor het eten en daarna zijn we weer naar tante Khien gegaan, maar nu met de taxi. Nichtje Stefanie zou met haar man en zoontje (1 jaar) komen. Jammer genoeg bleek ze langer door te hebben moeten werken, zodat ze niet meer kon komen. Dus na een kort bezoek zitten we nu weer in het hotel in het restaurant, om iets lekker fris te drinken.

  • 03 Mei 2013 - 04:42

    Doorje:

    Hoi Ingrid,

    Het is hier nu 4.35 en voor mij is het vrijdag. Ik was vroeg wakker en toevallig kreeg ik jullie bericht. Raar om te bedenken dat jullie eerder in tijd zijn. Misschien komt het muggenspul nog van pas?
    Het zal zeker acclimatiseren voor je zijn. En dan is het wel goed dat je je hoofd niet zo helder hebt...Dat dwingt je dan wel even tot rustig aan beginnen. Maar het klinkt wel relaxed, zo met een tijdschrift.
    "Keep your head cool " . Met een airco moet dat lukken.

    Groetjes,
    Doortje

  • 03 Mei 2013 - 07:40

    Kim:

    Heej mama, is dat niet een vrouwending, dat je niet goed weet wat je wil? ;). En tante Bing, slaapt die bij tante Khien? Ik kan me althans niet voorstellen dat die zoveel kilometers door Semarang loopt, haha. Maar fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en alweer volop aan het 'ontdekken' zijn. Heb je wel een petje ofzo tegen de felle zon?

    x Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul en Ingrid

Hoi allemaal, Leuk dat je ons reisverslag wilt volgen. Op deze site zetten wij ons reisverslag van onze reis naar Java. Deze zal zijn van 28 mei tot eind juni. Hartelijke groetjes, Paul en Ingrid

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 34610

Voorgaande reizen:

22 Juni 2014 - 22 Juli 2014

Sulawesi en Java

30 April 2013 - 28 Mei 2013

Java en West-Australie

28 Mei 2011 - 26 Juni 2011

Onze wereldreis naar Java

Landen bezocht: