Bezoek zr. Vincentia - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu Bezoek zr. Vincentia - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu

Bezoek zr. Vincentia

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Ingrid

04 Mei 2013 | Indonesië, Semarang

Vanochtend (zaterdag) om 10.00 uur kwam zr. Vincentia – die wij twee jaar geleden op Java hebben leren kennen – naar het hotel. Eerst hebben we wat gedronken en toen zijn we met de taxi richting het centrum vertrokken. We gingen Lawang sewu bekijken, het huis met de duizend deuren. Dit huis is vroeger ontworpen door een Nederlandse architect en werd gebruikt al kantoor. Daar zijn we rondgeleid door gids Widi. Op het terrein was ook een bijeenkomst van motorclub De Hells Angels.
Daarna zijn we de straat overgestoken en naar de kathedraal gegaan. Dat klinkt heel groots, maar het was een bescheiden versie. Het zag er eenvoudig maar netjes uit.
Omdat het inmiddels etenstijd was zijn we naast de kathedraal bij een lokaal kraampje gaan eten: gebakken mie. Aan tafel zijn we aan de praat geraakt met Lisa. Zij bood aan om ons naar het nationaal museum te brengen, dat vlakbij haar huis ligt. Dan moesten we wel even wachten tot haar zoon van school gearriveerd was. Dat was natuurlijk heel aardig. Dus toen haar zoon Adi gearriveerd was zijn we naar haar huis gegaan, daar hebben we nog wat gedronken en een mandarijn gegeten (deze waren per stuk als cadeautje ingepakt) en daarna is zij met ons naar het nationaal museum gegaan. Daar hebben we veel fraais gezien, maar een gedeelte van het museum was vanwege een renovatie niet te bezichtigen. Daarna heeft Lisa ons drieën naar het hotel gebracht, hebben we nog iets gedronken met zr. Vincentia en is de zuster weer huiswaarts gegaan.
In het hotel hebben we ons opgefrist, wat gerust, want wat kost die hitte een energie, en zometeen gaan we er weer opuit voor het avondeten.

• 06 Mei 2013 - 11:09

Saskia:

Hallo reizigers Paul en Ingrid,

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en gaan genieten van al dat moois!
    Goed smeren.... En geen gekke dingen met allerlei boy's!
    Hartelijke groet vanuit Nistelrode
    Peter en Saskia.

• 06 Mei 2013 - 20:41

Marjan:

Paul achter de computer????