Aan het strand van Bira (Zuid-Sulawesi) - Reisverslag uit Sengkang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu Aan het strand van Bira (Zuid-Sulawesi) - Reisverslag uit Sengkang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu

Aan het strand van Bira (Zuid-Sulawesi)

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Paul en Ingrid

06 Juli 2014 | Indonesië, Sengkang

Vrijdagochtend besloten we toch om ons met een auto naar Bira te laten brengen. Dit ligt in het zuiden van Sulawesi. De reis verliep voorspoedig, hoewel er het laatste stuk volop aan de weg gewerkt werd. Na een reis van vijf uur kwamen we in Bira aan bij ons verblijf: guesthouse Riswan. 's Middags zijn we aan het strand gaan wandelen en later ook nog wat gaan zwemmen. Ons verblijf is vrij eenvoudig, maar volstaat. Alleen de aansluiting met internet is enkele kilometers verder, en dus is het contact met het thuisfront minder.
Gisterenochtend zijn we naar de haven gewandeld en naar de plaats waar vijf grote houten vrachtschepen worden gebouwd. Dat was interessant om te zien. We zijn ook nog via een bamboeladder naar boven geklomen; dat vond ik best spannend. Maar het was de moeite waard!
Gisterenmiddag zijn we voor het eerst gaan snorkelen hier. We hebben prachtige scholen met vissen gezien, in allerlei kleuren en maten, en ook zag ik een blauwe zeester van 15 à 20 cm groot. 's Avonds hebben we met verschillende gasten gegeten die in hetzelfde gasthuis verblijven: op de barbecue gebakken vis. Heerlijk! We zaten aan tafel met een Duits echtpaar die met een wereldreis bezig is, een jonger stel uit Canada (maar allebei opgegroeid in Frankrijk), een vrouw uit Argentië en een gezin uit België (hij met Italiaanse achtergrond en zij de Portugese). We hebben echt hele leuke gesprekken gehad.
Vanavond vertrekken we met het Duitse echtpaar en de vrouw uit Argentinië met de ferry naar Flores. En vandaar wellicht met een zeilboot naar Sumbawa, Lombok en Bali.
Ik weet dus nog niet wanneer ik weer ´in de lucht´ ben.

• 06 Juli 2014 - 08:10

Kim:

Hoi pap en mam, dat klinkt goed! En wat een leuke en avontuurlijke vooruitzichten! Ik krijg zo ook last van reiskriebels ;-). Nederland is door naar de halve finale, maar dat wisten jullie vast al wel. Veel plezier nog, x Kim

• 06 Juli 2014 - 08:48

Madij:

Wauw Ingrid en Paul dat klinkt meer dan fantastisch . Geniet ervan, Flores is volgens jolette erg mooi. En zeilen hebben wij onlangs gedaan, als je vaste benen hebt, ook erg leuk.

• 06 Juli 2014 - 09:56

Hennie Bongers:

Hallo Ingrid,
    Wat een mooie verhalen, ben helemaal jaloers. Sulawesi staat ook nog op ons lijstje om naar toe te gaan. Goede reis verder naar Flores, Sumbawa en Bali. Misschien zie je veel dolfijnen op deze tocht.
    Groet, Hennie.

• 09 Juli 2014 - 12:23

Wilma Pichel:

ik zou wel even willen meezwemmen. Wat is de onderwaterwereld toch mooi. Al die prachtige kleuren!
    Ik lees niets over massages op het strand. Doen ze daar in Sulawesi niet aan?

• 09 Juli 2014 - 19:21

Monique Ter Heerd:

Ha vakantiegangers,
    ik geniet in stilte van jullie verhalen mooi hoor veel plezier maar dat lukt jullie wel wij zitten vol spanning in 1 grote bui regen te wachten op het voetbal vanavond