Van Bali naar Java - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu Van Bali naar Java - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu

Van Bali naar Java

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Paul en Ingrid

17 Juli 2014 | Indonesië, Semarang

Woensdag 16 juli 2014:
's Ochtends om 08.00 uur kwam de man van de lederwinkel met mijn jas. Ik vind hem hartstikke mooi geworden en hij past perfect. Yes!
Om 09.00 uur kwam de chauffeur van de homestay ons ophalen en zijn we naar het vliegveld in Denpasar gereden. Toen we in de rij stonden om in te checken sloten ook Toet en Gerry, Wietske, Jan en Tim zich bij ons aan. Na het inchecken hebben we gezellig met zijn allen wat gedronken en om 11.45 uur zaten we in het vliegtuig dat ons naar Semarang moest brengen.
De vlucht verliep heel voorspoedig en toen we gingen landen kregen we een heel goed zicht op Semarang. De vorige keer dat Paul en ik naar Semarang vlogen was het avond en kon je niet zoveel zien, maar nu hadden we een goed overzicht. Wietske en ik dachten ons hotel al vanuit de lucht gezien te hebben, en dat bleek naderhand ook te kloppen.
Trouwens, toen we over zee boven Java kwamen zagen we Ijen, de berg met kratermeer waar we drie jaar geleden naar toe gelopen zijn.
Na de landing hadden we snel alle bagage bij elkaar en konden we met de bus van het hotel mee, naar ons hotel voor de komende vijf dagen: het Crowne Plaza.
Gerard en wij hebben een kamer op de 8e etage. Het is een ruime kamer met twee bedden, een bureau, goede stoel met voetenbank, koelkast, waterkoker etc., hangkast en kluis, een groot ligbad, een douche en toilet en apart een wastafel met allerlei benodigdheden erbij.
Boven het bad zit een knop waarmee je een waslijn kunt trekken naar de andere kant van het bad. Wij zijn er hartstikke blij mee.
Vanuit het hotel kun je binnendoor naar een grote luxe winkelmall lopen. Daar hebben we 's middags en 's avonds met zijn allen gegeten.

Donderdag 17 juli 2014:
Vanochtend waren we om 06.00 uur uit bed. We hebben op onze kamer een kopje thee gedronken en wat gelezen/geschreven en om 07.00 uur zijn we een verdieping lager gaan zwemmen. Om 08.00 uur gingen we – ook op de 7e etage – ontbijten. Er was ontzettend veel keus en we hebben dus goed ontbeten. Toet kreeg van haar vriendin voor een dag haar auto met chauffeur tot haar haar beschikking en dus zijn we na het eten met zijn drieën (Toet, Wietske en ik) naar een winkel gegaan om stof te kopen. Daarna zijn we nog naar de straat gereden waar de opa en oma van Paul vroeger gewoond hebben; daar zijn nu winkels.
Weer terug bij het hotel kwam achterneef Ati met de auto van zijn vader ons ophalen en toen zijn we met twee auto's naar een restaurant in Semarang gereden. Intussen had Toet tante Khien opgehaald en na het eten zijn we naar Ungarang gereden, naar de plaats waar de familie Van der Velden woonde en waar Paul een deel van zijn eerste levensjaar heeft doorgebracht.
Op de terugweg zijn we naar de koffiezaak gegaan waar tante Bing samen met vriendinnen op ons stond te wachten. Een lekkere kop cappuccino gedronken en toen de tantes thuisgebracht en wij weer terug naar het hotel. Volgens mij heeft er niemand behoefte om vanavond nog te gaan eten...

• 17 Juli 2014 - 23:38

Toon Pepers:

Mooi de reis daar en waar paul heeft gewoond succes veder