Wandelen in Makassar - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu Wandelen in Makassar - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu

Wandelen in Makassar

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Paul en Ingrid

25 Juni 2014 | Indonesië, Makassar

Vandaag begon de dag al vroeg. Rond half vijf werden we opgeroepen voor het gebed. We vonden het moeilijk, maar hebben toch weerstand aan de oproep geboden. Omdat we toch wakker waren hebben we een lekker kopje venkelthee gedronken. Daarna hebben we weer heerlijk doorgeslapen tot ongeveer acht uur.
Vandaag wilden we naar de haven lopen. Aan de receptie hadden ze het over 20 km en dat we beter met de becak (fietstaxi) konden gaan. We blijken ongeveer 500 meter van het strand te logeren en via het strand en de drukke doorgaande straat zijn we uiteindelijk naar de haven gelopen. Ondertussen nog ergens gezellig wat gedronken en helaas enkele becakrijders moeten teleurstellen. De mensen hier begrijpen niet dat we willen gaan lopen. We snappen wel dat zij het voor een inkomen doen, maar wij zijn bang dat we anders gestaag uitdijen...
Uiteindelijk bleek de tocht zo'n vijf kilometer te zijn. Dat was ook wel genoeg.
Op de terugweg hebben we ons met een becak naar fort Rotterdam laten brengen. Daar heeft een gids ons uitgebreid verteld over de geschiedenis van het fort.
Daarna weer teruggewandeld naar het hotel. Onderweg nog lekker ergens wat gedronken en banaan met ijs, een traditioneel recept van Makassar, gegeten. Dat was lekker!
In het hotel hebben we wat verkoeling gevonden in het zwembad. Nu hebben we nog even wat in onze kamer gedronken en zometeen zoeken we een leuke gelegenheid aan het strand op om wat te gaan eten.

De kinderen blijken vakantie te hebben en 's avonds was het daarom ook heel druk op het strand. Er konden autootjes (elektrisch en met knipperende lichten, met afstandsbediening te besturen door de ouders) worden gehuurd en steppen. Het leek wel wat op de kermis. Er was er een gezellige drukte. Wij hebben daarna banaan epe gegeten, omdat Paul graag wilde weten wat dit was. Dit bleek dit platgestampte, gerookte banaan te zijn die je naar believen opgediend kon krijgen met chocola en/of kaas. We hebben het allebei uitgeprobeerd en het smaakte heel lekker.

• 25 Juni 2014 - 21:21

Jeannette:

hoi hoi,
    geniet van jullie vakantie,
    ik geniet van jullie verslagjes..
    groeten jeannette

• 25 Juni 2014 - 21:34

Ad & Evelyn:

Hoi Ingrid en Paul,

Hele fijne vakantie gewenst, we zullen jullie volgen.
    Maak er een onvergetelijke trip van !
    groetjes, Ad&Evelyn

• 26 Juni 2014 - 23:25

Jopie:

Ik heb jullie gevonden. Geniet samen van al het moois. en .....uitdijen...ach hier in Nederland wacht Sonja geduldig op jullie