Familie-etentje - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu Familie-etentje - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu

Familie-etentje

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Ingrid

07 Mei 2013 | Indonesië, Semarang

Zondag 5 mei 2013 – Hari minggu
Zowat tien uur geslapen. De zon vergt meer energie dan je erg in hebt. Na onze opfrisbeurt en ontbijt besloten we te gaan wandelen naar de tantes. Onder een stralende zon lopen we er heen. In de straat aangekomen zien we meer familie: nicht Fanny, haar man Agus en hun anderhalf jarig zoontje Kenzo. Ze staan nog buiten bij de auto en de tantes zaten er al in. Ze zouden op weg gaanom ons op te halen. We stapten achterin en gingen naar Ungaran; dat ligt buiten de stad in de bergen. Hier heb ik vroeger met mijn ouders, broers en zus gewoond.
Volgens goede gewoonte gingen we uit eten. Op een drijvend restaurant werd rijst, vissen, sojabonen, taugé, gebakken groente besteld en wat lekkers om te drinken. Tante Khien was de gulle geefster.
Hier heb ik ook een voetenmassage gehad. Honderden kleine visjes smulden wat af van mijn voeten. Een jong klein meisje kreeg alleen aandacht van deze visjes als ik mijn ‘kakken’ uit het water haalde. Een positief verrassend begin van de dag.
Op de terugwegzijn we nog naar een buddhatempel geweest.
Tante Khien wilde graag onze hotelkamer zien, dus met de hele bubs naar boven. Na een glas water vertrok ons bezoek weer en hebben we ons even voor de volgende gang te rusten gelegd.
Hierna hebben we een treinticket geregeld voor morgen; dan gaan we naar Jakarta. En niet veel later kwamen King Liat, Kiu en de tantes ons halen. We hadden Betty gevraagd het voor ons te regelen, een uitnodiging om met de hele familie uit te eten. Met 21 personen (3 kinderen) hebben Ing en ik onze verjaardag hier gevierd en ook die van Annemieke (van Peter) en onze pa, die vandaag 90 jaar zou zijn geworden.
Mihoen, witte rijst, nasi uduk, ayam goreng, krab, ginseng, udang bago, undang gr. Tepunt, gurami, asam manis,bandeng kropok, bunga papaya, taugé, ikan asin, baby buncis, bakmi seafood en ijsthee stonden op het menu. Geweldig om mee te maken! Na foto’s van de hele familie en van de gezinnen apart, namen we afscheid en werden we gedropt voor onze ‘hut’.
Binnen heeft Ing een hotel in Jakarta geboekt en noteren we onze memoires op papier of op de pc.

• 07 Mei 2013 - 19:12

Marjan:

...wat een mooie manier om de verjaardag van je vader te herdenken...

• 07 Mei 2013 - 19:20

Kim:

Wat een mooi verhaal pap! Maar.... jij weet natuurlijk precies wat er op het menu stond, daar kunnen wij geen touw aan vastknopen ;). Hier verder alles goed. Ik ben vanmorgen met de meisjes bij oma op bezoek geweest. Haar rolstoel is kapot, maar ik heb haar op de rollator gezet om zo toch een rondje om het kasteel te kunnen maken. Tom liep ook mee. Voor het kasteel kwamen we Sabine tegen en die zei dat we de rolstoel van het kasteel wel mochtten lenen. Helaas had die een gescheurde band, dus was oma alsnog de pineut en werd ze over het pad een gras heen gehobbeld. Eens maar nooit meer, maar wel gezellig. Daarna met zijn allen en Fabiola wat gedronken en weer naar huis, en nu lekker aan het werk. Geniet er lekker van en goede reis terug naar Jakarta. xxx