Onze laatste echte vakantiedag - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu Onze laatste echte vakantiedag - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu

Onze laatste echte vakantiedag

Door: pauleningridvdv

Blijf op de hoogte en volg Paul en Ingrid

24 Juni 2011 | Indonesië, Malang

Vrijdag 24 juni 2011
Na het ontbijt vanochtend zijn Paul en ik naar Fujifilm gelopen om nog wat foto’s af te laten drukken. Na het nodige onderhandelen kregen we uiteindelijk toch een foto wat uitvergroot als ‘bonus’. Daarna zijn we weer teruggelopen naar ons gasthuis. Daar hebben we een tijdje met tante zitten praten en thee gedronken. Tante vertelde dat hier vlakbij een organisatie zit voor jongeren met een verstandelijke en soms ook lichamelijke beperking, waaraan dagbestedingsactiviteiten worden aangeboden. Je kunt daar ook kaarten kopen en soms schilderijen, batik-tafelkleedjes, tassen etc.
Paul en ik zijn er later die ochtend naar toe gewandeld en na ongeveer het hele terrein gezien te hebben kwam een man naar ons om te vragen wat onze bedoeling was. Deze man is fysiotherapeut van de instelling en spreekt goed Nederlands. Hij blijkt zijn opleiding ook in Nederland gedaan te hebben.
Aangezien het vakantie is zijn er vandaag maar weinig jongeren actief met dagbesteding.
Hij liet ons een activeringsruimte zien, waarin gebatikt en geverfd werd. Ik heb hier enkele foto’s gemaakt en wat kaarten gekocht voor thuis, maar ook twintig kaarten voor tante.
Daarna zijn we een hapje gaan eten in het centrum en toen zijn we weer teruggegaan naar Fujifilm om onze foto’s op te halen. Je brengt foto’s weg om af te drukken en voor het formaat dat je wilt staat vier uur afdruktijd. De zaak gaat om 07.00 uur open, dus dan zou je denken dat ze om 11.00 uur klaar zijn. Maar toch werkt dat hier zo niet. Toen wij er om 14.00 uur waren moesten er nogal wat foto’s nog afgedrukt worden. Ongeveer een uur later was dit klaar. Toen hebben we de angkot naar ons gasthuis genomen en zijn alvast begonnen aan het ordenen van de foto’s en het inplakken ervan.
Dat wordt nog een hele klus!
Vanavond hebben we gezellig met tante gegeten en daarna afgerekend, en zometeen gaan we onze spullen inpakken, omdat we morgen om 07.00 uur naar het vliegveld van Malang vertrekken.
Om 06.00 uur worden we gewekt en om 06.30 uur gaan we ontbijten.
En zo komt er dan toch een einde aan onze maand vakantie.

• 24 Juni 2011 - 14:55

Fabiola:

Goeie reis

• 24 Juni 2011 - 15:13

Marjan:

Aan alles komt een eind, ook aan deze maand vakantie, maar wat hebben jullie veel indrukken opgedaan. Nog een goeie reis terug en tot binnenkort, hè. Houdoe!

• 24 Juni 2011 - 17:46

Kim:

Lieve paps en mams,

Hele goede reis alvast! En wij komen zondagavond een hapje mee eten (zullen we Chinees halen? ;)) om alle verhalen 'in het echt' te horen.

x Kim

• 24 Juni 2011 - 20:29

José:

Hoi Ingrid en Paul,
    Ik ben wel heel benieuwd naar de foto's zullen we snel een keer afspreken ? Goede reis, groetjes José

• 26 Juni 2011 - 13:55

Theo En Joke:

WELKOM thuis: hopelijk kunnen jullie 'n beetje bijkomen van al dat gereis en we hopen je gauw 'ns te zien/horen!

• 01 Juli 2011 - 15:02

Alda:

Vandaag pas de laatste verslagen gelezen, omdat we zelf een weekje weg zijn geweest. Wat een geweldige tijd hebben jullie gehad. Ben benieuwd naar de foto's. Geniet nog lang na van alle herinneringen. Veel lieve groetjes van Marcel en mij.