Vanmiddag de kampongbezocht - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu Vanmiddag de kampongbezocht - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu

Vanmiddag de kampongbezocht

Door: pauleningridvdv

Blijf op de hoogte en volg Paul en Ingrid

19 Juni 2011 | Indonesië, Kalibaru

Zondag 19 juni 2011
Onze laatste week is alweer ingegaan.
Toen ik gisteren mijn verslag aan het typen was, maakte Paul kennis met drie jonge dames (22 en 25 jaar) uit Nederland: Dewi, Pauline en Mistral. Zij zijn op reis met een eigen chauffeur en Paul vroeg zich af of we misschien gezamenlijk een uitstapje konden maken om op die manier de kosten te drukken. Toen we later wilden gaan eten, kwamen deze meisjes tegelijk met ons en zij vonden het wel leuk om samen te eten. Dat hebben we gedaan en op die manier ook wat beter met elkaar kennisgemaakt. We hebben een lange tijd zitten praten, totdat ieder weer zijn eigen weg ging.
We hadden in principe afgesproken ’s middags met elkaar een uitstapje te ondernemen, namelijk met de stoomtrein. Toen zij vanochtend met hun gids naar de koffieplantage zijn gegaan waar wij de vorige dag geweest waren, gingen Paul en ik met de bus naar Banyuwangi. De bus zou elke twintig minuten voor het hotel langs komen, maar toen er na twintig minuten eindelijk een kwam, bleek deze vol te zijn. Toen zijn Paul en ik maar gaan lopen en na zo’n 15 minuten kwam er weer een bus aan en toen ik Banyuwangi riep, stopte deze. Ik dacht dat de reis naar Banyuwangi ongeveer een uur zou duren, maar na ongeveer twee uur waren we nog niet op het busstation. Dus zijn Paul en ik maar ergens uitgestapt, hebben we een kop koffie gedronken en zijn weer met de bus terug gegaan. Dezelfde rit alleen een stukje duurder. Toen we terugkwamen bij het hotel was het 14.10 uur en toen bleken de dames al vertrokken te zijn. We hebben in onze bungalow cappuccino/thee gedronken en daarna zijn we naar de kampong gegaan. Daar werden we aangesproken door een jonge man (25 jaar) die graag zijn Engels wilde oefenen en ons wel rond wilde leiden door de kampong.
Toen we naar het restaurant liepen troffen we nog twee mannen uit Friesland. Zij zijn met enkele broers en zussen en een zoon voor een paar weken op reis naar Java en Bali. De zoon van een echtpaar is getrouwd met een Javaanse vrouw en zij zijn ter gelegenheid hiervan naar de bruiloft geweest in Jakarta. Nu zitten ze een aantal dagen hier en dan gaan ze door naar Bali (zoals heel veel mensen doen).
Uiteindelijk zijn we bij zijn moeder op de thee geweest. Ook heb ik een massage gedaan. Heerlijk.
We hebben zojuist gegeten en zitten nu allebei ons verslag bij te werken. Straks weer bijtijds naar bed, want morgen willen gaan we naar de krater van Ijen en dan vertrekken we om 03.30 uur.
Tot schrijfs weer.

En Wilma, het zilver lag in Yogya niet voor het opscheppen Bij de zilverfabriek was er wel heel veel keus, en veel te zien, maar voor de rest zie je hier niet zoveel zilver.

En Peter en Jeannette, de kaart van Java heb ik elke dag wel een paar keer opengelegd. Deze is heel goed van pas gekomen. Nogmaals dank!

• 19 Juni 2011 - 16:39

Kim:

Hoi pap en mam,

Ik weet niet of jullie het al gehoord hebben, maar Peter en Ellen hebben een dochter: Guusje. Leuk he?!

Fijne laatste week, x Kim