Weer thuis - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Paul en Ingrid van der Velden - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Paul en Ingrid

23 Juli 2014 | Indonesië, Semarang

Op maandag 21 juli zijn we om 12.00 uur met een taxi naar het huis van tante Khien gegaan. Tante Bing blijkt ziek te zijn, maar vliegt toch mee naar Nederland terug. Grace, een aardige buurvrouw die veel voor tante Khien zorgt, en nicht Hien hebben samen de bagage van tante Bing ingepakt. Om 14.00 uur brengt neef Hauw ons samen met Hien met de auto naar het vliegveld, waar we uiterlijk om 14.30 uur ingecheckt moeten zijn. We zijn ons dus meteen gaan inchecken en na ongeveer 20 minuten in de wachtruimte konden we instappen in het vliegtuig.
In Jakarta hadden we ongeveer drie uur de tijd. Na het afgeven van de bagage voor het ruim, zijn we zijn in een restaurant gaan zitten, waar we wat gedronken hebben en wat frietjes hebben gegeten. Daarna naar de gate voor het vertrek naar Kuala Lumpur. Omdat we een poosje moesten wachten voor het vliegtuig kon opstijgen, hadden we in Kuala Lumpur niet zoveel tijd meer om over te stappen. Ik denk dat we ruim een half uur later alweer vertrokken naar Schiphol.
De reis verliep voorspoedig, maar het is wel een lange zit... Tante Bing heeft de hele reis geslapen en Paul en ik hebben gelukkig ook veel kunnen slapen/doezelen. We zijn keurig op tijd geland. Paul is meteen de bagage gaan verzamelen en toen wij ook eindelijk in de vertrekhal kwamen, stonden Paul en Tom ons op te wachten. En nu, weer thuis!
Daar kwam ik er ook pas achter dat het vliegtuig van Malaysia dat neergeschoten is, het vliegtuig was waar wij vier weken daarvoor naar Kuala Lumpur zijn gevlogen. Wat mogen wij ons gelukkig prijzen dat wij deze reis mochten meemaken en weer veilig thuis zijn gekomen!

• 23 Juli 2014 - 11:44

Truus:

heel goed om te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn!
    groetjes

• 23 Juli 2014 - 12:02

Marcel Ketelaars:

Zo te lezen een fijne vakantie gehad' en weer veilig thuis. Groetjes Alda en Marcel

• 29 Juli 2014 - 22:58

Ella:

Mooie verhalen Ingrid! En vooral mooie herinneringen.
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!